Přeskočit na obsah

Základní škola Tyršova 913, Frenštát pod Radhoštěm

Základní škola a Mateřská škola
Frenštát pod Radhoštěm, Tyršova 913,
okres Nový Jičín

Adaptačně – motivační program pro žáky šestých tříd na Horní Bečvě

V prvním zářijovém týdnu se nám letos poprvé podařilo zorganizovat 3denní výjezdový adaptačně-motivační program pro žáky 6. tříd na Horní Bečvě v areálu Rekreačního zařízení Vítkovice.

Zájem rodičů i žáků o program byl velký, zúčastnilo se celkem 58 žáků ze 3 tříd. Program organizovaly i vedly školní psycholožka PhDr. Mgr. Vojnová, speciální pedagožka Mgr. Petrová a výchovná poradkyně Mgr. Lípová. Každou třídu doprovázel třídní učitel, 6.A Mgr. Křištof, 6.B Mgr. Lavičková a 6.C Mgr. Maňasová.

Cílem programu bylo hravou, zážitkovou formou usnadnit adaptaci a napomoci k vytvoření přátelských vazeb nově příchozím žákům z okolních škol. Seznámit se, poznat nového třídního učitele. V celé třídě pak podpořit kolektivní spolupráci, vzájemnou pomoc, důvěru a upevnit pozitivní vztahy. Nedílnou součástí programu bylo také poznat tým školního poradenského pracoviště, aby se v případě potřeby žáci nebáli vyhledat pomoc pro sebe a své spolužáky.

Obsah adaptačního programu

Program začal společným výšlapem, procházkou všech šesťáků z přehrady na Horní Bečvě k ubytování. Tam na ně čekal nabitý program plný různě obtížných her, týmových úkolů např. společné tvoření erbu silných stránek třídy, bojového pokřiku, speed dating, dotazování a sbírání podpisů od spolužáků, bitva s prádelními kolíčky, společná záchrana vajec kaskadérů, chytání Pepíčka poslepu, hádání pohádek z malůvek, dostávání se bezpečně přes řeku krokodýlů i minové pole, prolézání pavučinou, vytváření potrubí pro kuličky, vláček se zavázanýma nohama, pátrání po Big bossovi všech mafiánských band, luštění šifer- záhadného vzkazu v nočním lese a mnoho dalších.

Ve volném čase žáci společně (bez ohledu na třídu) hráli na hřišti fotbal a volejbal. Mohli se vykoupat a zchladit v bazénu. Večer hráli bowling i pink ponk.

Za každou aktivitu, splněný úkol třída získala indicii, jako v „pevnosti Boyard“ a na konci celého pobytu z nich měla uhádnout hlavní heslo, které otevře bránu k pokladu.

Všem třídám se to podařilo, zasloužili si sladkou odměnu, náramek (z 3D tiskárny) a byli třídním učitelem symbolicky (plastovým mečem) pasováni na žáky druhého stupně 6. třídy.

Jak program hodnotili samotní žáci?

  • Překvapilo mě, že:
      • jsme se nakonec ve všem jako třída dohodli.
      • se dokážeme s ostatními třídami pobavit.
      • kluci spolupracovali.
      • jsme spolupracovaly se všemi kluky.
      • spolužák spolupracuje a je milý.
      • jsme spolupracovali se všemi spolužáky.
      • spolupracují kluci s holkami.
      • jsem se rychle seznámila.
      • jsem se skamarádila víc s holkami.
      • se s námi baví nové spolužačky a všechny jsou super.
      • se semnou kluci více bavili.
      • jsem si našla kamarády.
      • se semnou holky začaly bavit.
      • jsem se seznámila strašně rychle s novými spolužáky, kamarády.
  • Byl to boží adapťák, zábavný a moc mě to bavilo.
  • Bylo to lepší než spaní ve škole. Užila jsem si to a zopakovala bych ho.
  • Byl mega super. Dobrý. Moc cool. Skvělý, superní. Fantastický.
  • Zábavné a dobré hry. Líbilo se mi to.
  • 8 z 10 bodů – myslím, že se Vám to podařilo, aktivity byly lepší, než jsem čekal.
  • Aspoň jsme se všichni dobře poznali.
  • Super, skamarádila jsem se. Skvělý výlet.
  • Dobře nám i vařili, kámošky byly hodné.
  • Užil jsem si to, líbilo se mi skoro vše. Jsem rád, že jsem to zažil, ale znova už nikdy J
  • Hodně se mi to líbilo a hezky jste to vymysleli. Moc děkuji.
  • Bylo to velice super a ráda bych byla, aby se něco podobného ještě jednou uskutečnilo.
  • Bylo by dobré, kdyby trval aspoň týden.
  • Příště na více dnů.
  • Děkujeme a příště na týden.

A co říct závěrem?

Děkuji svým kolegům za spolupráci, ochotu a pomoc. A Vám milí šesťáci, děkuji za pěkné společné dny a krásnou zpětnou vazbu.

Příští rok se zase těším s dalšími šestými třídami na viděnou 🙂

Vojnová Miroslava, školní psycholog