Žáci prvních a druhých tříd si povídali o stromech, učili se je poznávat podle listů, plodů či šišek a vytvořili stromového skřítka. Z větví a listí poskládali strom a někteří společně čerpali sílu stromu U Lipky. Ve třetích třídách zjišťovali, kdo bydlí v kořenech, kůře a koruně stromů, skládali básně, malovali a zašli za stromy do přírody. Páťáci malovali stromy v krajině a jejich listy ornamentálně zdobili tečkovací technikou.
V přírodopisu žáci z listů vytvořili model rostlinné buňky a přemýšleli o významu stromů pro člověka, krajinu, ekosystémy. V českém jazyce vymýšleli básně o stromech, pracovali s textem, vyhledávali určité slovní druhy, opravovali stylistické chyby. V ruském jazyce žáci propojili slovní zásobu s digitálními dovednostmi a vytvářeli Word Clouds (slovní mraky).
Ve výtvarné výchově malovali na listy z knihy, která by jinak skončila ve sběrném dvoře. Kresby doplnili psaním příběhů. Tématu stromy se žáci věnovali i v dalších předmětech podle svých rozvrhů.