Základní informace
Stejně jako v předchozích letech i v letošním školním roce 2019/2020 působí ve škole odborný pedagogický pracovník – školní psycholog. Je součástí odborného týmu školního poradenského pracoviště (ŠPP), spolu s výchovným poradcem, školním metodikem prevence a školním speciálním pedagogem.
Funkce školního psychologa je samostatná poradenská činnost. Poskytuje komplexní poradenské služby žákům, rodičům, zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům, dle vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 116/2011 Sb. Veškeré informace a dokumentace jsou vedeny v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a rovněž v souladu s etickým kodexem práce školního psychologa (závaznou normou postupů vůči klientům např. povinná mlčenlivost). Školní psycholog spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními (např. PPP, SPC, SVP), dále se zařízeními zdravotnickými, sociálními a s orgány státními i nestátními.
Cíle poskytovaných poradenských služeb:
- Přiblížení odborné pomoci v oblasti rizikových projevů chování žákům, rodičům a učitelům školy.
- Zkvalitnění podpory integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP).
- Vytvoření systému včasného odhalování a účinného řešení problémových projevů chování ve škole a zajištění jejich prevence.
- Omezení školní neúspěšnosti žáků a vytvoření systému podpůrných opatření.
- Provázání poradenských služeb školy s poskytováním poradenských služeb ve školských poradenských zařízeních (PPP, SPC) v oblasti vzdělávání.
- Zlepšení vzájemných vztahů žáků ve třídách i celkového klimatu školy.
- Vytvoření metodického zázemí pro pedagogy při integraci a vzdělávání žáků se SVP.
Podrobnější popis činnosti školního psychologa naleznete v dokumentech o školním poradenském pracovišti.